Mercedes-Benz представила симбиотический электромобиль VISION AVTR в стилистике «Аватара»
Daimler AG постоянно представляет концептуальные автомобили на разных выставках, вот и нынешняя CES 2020 не стала исключением. Причем на этот раз фирма подготовила что-то очень особенное. Новинка называется VISION AVTR, и она идеально подходит для вселенной кэмероновского «Аватара».
Авто является воплощением идеи экологии и взаимодействия пассажиров с авто как с живым организмом. Разработчики отмечают, что на необычную эстетику их вдохновили именно симбиотические отношения героев фильма «Аватар».
В задней части авто размещены 33 разнонаправленных «поверхностных элемента», как их описывают в Mercedes. Они, подобно чешуйкам рептилий, могут трепетать и волнообразно двигаться.
Питаться автомобиль должен от органической аккумуляторной батареи на основе графена.
Забота об экологии – вообще основополагающая концепция VISION AVTR. Так, сидения отделаны микрофиброй, которая не должна изнашиваться в течение всего срока службы авто, а пол изготовлен с применением карууна – быстрорастущего ротанга, поставляемого из Индонезии.
Vision AVTR получил полноуправляемое шасси, поэтому может двигаться не только вперед, но и вбок под углом 30°. Для этого колеса передней и задней осей могут поворачиваться как в одном направлении, так и в противоположных. Инженеры описывают это как «походку краба», и считают, что такой «навык» может быть полезен в перегруженных городах. Например, при парковке.
Управление концепт-каром не имеет ничего общего с традиционными органами управления. В VISION AVTR нет ни руля, ни педалей. Все, что есть – биоджойстик на центральной панели. Водителю надо положить на него руку, авто распознает пульс – и само заведется. Интересно, что подсветка джойстика пульсирует вместе с пульсом водителя. Езда осуществляется отклонением джойстика в нужно направлении. Перед водителем расположен большой дисплей, но управление различными системами авто происходит при помощи жестов и проекционной системы.
Аудиовизульная часть информационной системы, пронзающая ее насквозь, завязана на контекст использования авто. К примеру, если система определит, что внутри находится семья, то перед родителями на фронтальном экране отобразится картинка с задних сидений – чтобы проще было следить за детьми. А подсветка сзади будет пульсировать в такт пульсу родителей – это, по задумке, должно давать «чувство связности и безопасности».
В общем, Mercedes-Benz VISION AVTR получился, вероятно, самым симбиотическим, живым и необычным концепт-каром современности. Но в Daimler AG всерьез полагают о том, что со временем автомобили действительно станут такими. Правда, сколько времени уйдет на это – пока непонятно.
Mercedes-Benz привез на домашний автосалон во Франкфурте 2019 один из самых впечатляющих автомобилей — полностью электрический концепт Vision EQS, призванный дать представление о будущих роскошных моделях производителя.
По части дизайна Mercedes Vision EQS Concept выделяется плавными обводами кузова с практически полным отсутствием выступающих элементов. Разве что небольшие «ушки» камер заднего вида пристроились на передних крыльях.
Лобовое стекло на машине плавно перетекает в покатую крышу, а затем в заднее стекло, что, вкупе с боковым остеклением без центральной стойки создает эффект купола. Также на машине установлены большие колесные диски, а дверные окна лишены рамок.
Головная оптика и нарисованная радиаторная решетка находятся под общим стеклом, при этом на решетке расположены 188 отдельных светодиодов, способных создавать трехмерный рисунок. На корме модели находится 229 звездочек, каждая из которых подсвечивается.
Интерьер концепта Mercedes Vision EQS выполнен с оглядкой на роскошные яхты, передняя часть салона здесь выполнена таким образом, чтобы создать ощущение обвалакивания своих обитателей, словно это палуба лодки. Данная философия в будущем будет применяться на дорогих серийных моделях компании.
Прототип построен на платформе с интегрированной в ее структуру аккумуляторной батареей, а в движение седан приводят два электромотора (один на передней оси, второй — на задней), выдающие вместе 470 л.с. и 760 Нм крутящего.
На разгон до сотни Vision EQS требуется около 4,5 секунд, а его максимальная скорость ограничена на 200 км/ч. Запас хода при полностью заряженной батарее по циклу WLTP заявлен на весьма впечатляющие 700 километров, а зарядка аккумулятора до 80% от мощной станции на 350 кВт должна занимать всего двадцать минут.
В 2019 году на автосалоне во Франкфурте автомобильная компания Mercedes-Benz представила концепт нового электромобиля S-класса, тем самым продолжая линейку электромобилей семейства EQ. Mercedes-Benz Vision EQS — это полностью электрический 4-дверный седан, производство которого начнётся в 2021 году.
Характеристики Mercedes-Benz EQS
Данный электрокар будет оснащаться батареей ёмкостью 100 кВт*ч, которая, по заверениям производителя, обеспечит запас хода на 700 км на одном заряде. Зарядить электромобиль возможно от скоростной зарядной станции мощностью до 350 кВт. От подобной батарея зарядится за 20 минут на 80%.
Батарея будет питать два электромотора по одному на каждой оси. Суммарная их мощность составит 476 л.с. (350 кВт), а крутящий момент 760 Н*м. Разгон 0-100 км/ч у Mercedes-Benz Vision EQS длится 4,5 секунды. А максимальная скорость составит 200 км/ч.
Дизайн
Именно так, по мнению компании, выглядит роскошный седан S-класса. Корпус выполнен из алюминия, углепластика и стали. Особый упор дизайнеры сделали на световые элементы. Одни только фары содержат по 500 диодов. Стоит также добавить 940 диодов вдоль всего переднего бампера и ещё 229 мигающих звёздочек на карме автомобиля. Интересно, сколько заряда потребляет всё это «светящееся добро» и сколько лишних километров можно было бы проехать? В целом, это довольно объёмный седан, вытянувшийся в длину более чем на 5 метров.
Что касается интерьера, то по своей футуристичной составляющей он не уступает экстерьеру. Дизайнеры выбрали направление минимализма салона. Собственно, в этом они схожи со множеством других крупных производителей электрокаров. Отделка выполнена из микроволоконной ткани, искусственной кожи и пластика. А также по всему салону разместились сенсорные экраны различного диаметра и предназначения. Например, на центральном мониторе можно отслеживать основные показатели электромобиля, а также выводить изображение видеокамер, настраивать мультимедийную систему и многое другое. Также имеются боковые персонализированные дисплеи. В автомобиле заявлен автопилот 3-го уровня.
Цена Mercedes-Benz Vision EQS
Сказать точно, какая будет цена Mercedes-Benz Vision EQS на данный момент сложно. Нужно понимать, что это только концепт, и, скорее всего, многие элементы дизайна будут переделаны или вовсе удалены. Возможность купить Mercedes-Benz Vision EQS появится лишь 2021-22 году. Известно лишь, что данный электрокар станет флагманским и самым дорогим из первой десятки.
Вывод
Концепт данного электроседана весьма впечатляющий. Сейчас компания активно занимается продвижением своих других продуктов, таких как Mercedes-Benz EQC. Но если данный концепт доедет до производства, то весьма вероятно, что он будет одним из лидеров на рынке электрических седанов в следующем десятилетии. Будем надеяться, что Mercedes-Benz не забросят эту идею и доведут её до финальной стадии. А также хотелось бы, чтобы цена Mercedes-Benz Vision EQS не оказалась какой-то фантастической. А как вам данный концепт? Оставляйте ваши отзывы о Mercedes-Benz Vision EQS в комментариях.
автономный концепт в стиле фильма «Аватар»
Компания Mercedes-Benz порадовала посетителей Международной выставки потребительской электроники CES 2020 премьерой электрического концепт-кара под названием Vision AVTR (Advanced Vehicle Transformation).
Интересно, что данная аббревиатура также является отсылкой к фантастическому фильму Джеймса Кэмерона «Аватар», что вовсе не случайно, поскольку прототип выполнен как раз в стилистике данной киноленты.
Mercedes Vision AVTR Concept получил футуристичный каплевидный дизайн с массивными колесами и стеклянными боковыми панелями вместо стандартных дверей. Плюс нельзя не отметить размещенные в задней части автомобиля 33 подвижных аэродинамических закрылка. Они способны синхронно менять свое положение и со стороны напоминают чешую.
По задумке немцев, облик прототипа призван продемонстрировать «идеальный симбиоз между человеком, природой и машиной». О такой задумке, к примеру, свидетельствует пульсирующая подсветка, которая подстраивается под сердечный ритм водителя, в случае если он положит руку на специальный контролер, расположенный на центральной консоли.
Что касается четырехместной кабины, то большая часть ее элементов изготовлена из вторсырья, при этом установленные в салоне кресла своей формой напоминают гамаки, которые можно было увидеть в поселениях аборигенов планеты Пандоры в киноленте «Аватаре».
Сиденья здесь обтянуты искусственной кожей Dinamica, которая получается путем переработки старой одежды и пластиковых бутылок. Сам же салон концепта AVTR декорирован деревянными вставками под названием Karuun. Последние изготовлены из материала ротанга — произрастающего в Индонезии тростника.
Стандартные органы управления в Мерседес Вижн АВТР отсутствуют, то есть модель является полноценным беспилотником, вот только об особенностях автопилота разработчики не распространяются.
Что касается технической начинки, то в движение машину приводят четыре электромотора (по одному на каждом из колес). В сумме они развивают 470 л.с. и черпают энергию от батареи емкостью 110 кВтч, при этом производитель делает акцент на том, что аккумулятор концепта работает на принципах органической химии и не содержит редкоземельных металлов. Запас хода прототипа заявлен на отметке в 700 км.
Учитывая футуристичность проекта, не трудно догадаться, что Mercedes-Benz Vision AVTR является лишь шоу-каром и запускать такую модель в серию немцы не планируют.
Mercedes-Benz Vision EQS: запас хода 700 км и «роскошь» из переработанного пластика
Немецкий производитель премиальных автомобилей сделал из шоу-кара Vision EQS «гирлянду» с помощью почти тысячи светодиодов, используемых для подсветки по периметру кузова.
Первым массовым «розеточным» Мерседесом стал кроссовер EQC, представленный в Стокгольме в сентябре прошлого года. А скоро компанию ему составит большой седан. Предвестника модели – концепт Vision EQS – показали в рамках автосалона во Франкфурте, который стартовал сегодня, 10 сентября.
Дизайн шоу-кара футуристичен. Особенностью внешности стал так называемый «световой пояс», то есть подсветка, которая проходит по периметру кузова сквозь заглушку на передней части электрокара (её украсили 188 светодиодами) и головную оптику к фонарям, соединённым трёхлучевыми звёздами, созданными ещё 229 LED-лампами. Всего таких лампочек насчитывается около тысячи.
Внутри автомобиль пока явно далёк от серийной версии. Физических кнопок в салоне нет, дефлекторы обдува сделали в новом, не характерном для нынешних товарных моделей бренда стиле, а вертикальный тачскрин мультимедиа-системы (речь идёт о MBUX следующего поколения) «перетекает» с центральной консоли на тоннель, по бокам также располагаются дисплеи. Салон оббит белым микроволокном, созданным из переработанных пластиковых бутылок, украшают интерьер вставки из натурального дерева (причём на этот раз не экзотических тропических пород, а из лесов, расположенных в Германии). Крышу отделали материалом из переработанного мусора, выловленного в океане. Выбор материалов – дань заботе об экологии.
Концептуальный автомобиль оснащён двумя электромоторами (по одному на каждой оси). Их суммарная мощность составляет 476 л.с., а максимальный крутящий момент – 760 Нм. Ёмкость аккумуляторной батареи, расположенной под полом, равна примерно 100 кВт*ч. На разгон от 0 до 100 км/ч Vision EQS требуется 4,5 секунды, максимальная скорость превысит 200 км/ч. Запас хода на одной зарядке – 700 км (расчёт вели по циклу WLTP). Аккумулятор от мощного «зарядника» заправляется до 80% менее чем за 20 минут.
Mercedes-Benz Vision EQS базируется на новой платформе под названием MEA, которая предназначена для целого модельного ряда электромобилей бренда. Для её создания разработчики использовали композитные материалы, высокопрочную сталь и алюминий.
Предполагается, что серийный автомобиль, вдохновлённый концептом Vision EQS, будет представлен уже в следующем году, а в продажу поступит в 2021-ом.
Как мы уже отмечали, первенцем нового «зелёного» суббренда EQ стал кроссовер EQC, заказы на него в Германии принимают с мая текущего года. В его основу легла модифицированная платформа модели GLC. В дальнейшем на рынок выйдут минивэн EQV, хэтчбек EQA и паркетник EQB.
Между тем Mercedes-Benz S-Class с ДВС в отставку пока не собирается. Немцы уже тестируют новое поколение, дебют не за горами. Кстати, судя по шпионским фото, интерьер флагмана бренда сделают в стиле EQS.
Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Concept 2013: характеристики, цена, фото
Суперкар появился в 2013 году, производитель Mercedes-Benz (Мерседес), располагающийся в стране Германия. Двигатель Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Concept объёмом 5461 см³ развивает мощность 585 лошадиных сил, что позволяет автомобилю разгоняться до 100 километров в час за 2.8 секунды и развивать максимальную скорость 350 км/ч. Цена Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Concept — 3 000 000 $ или 198 000 000 ₽. Скорость: 350 км/ч. Мощность: 585 л.с. Разгон до 100: 2.8 сек.
Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Concept 2013
3 000 000 $
Технические характеристики
Максимальная скорость: 350 км/ч
Разгон до 100 км/ч: 2.8 сек
Мощность: 585 л.с.
Крутящий момент: 800 н.м. (при 1750 об/мин.)
Объём двигателя: 5461 см³
Масса: 1385 кг
Особенности и компоновка
V8 — V-образный
Переднемоторная компоновка. Задний привод.
Сдвоенный турбонаддув (Twin-Turbo, Bi-Turbo)
Фото
Мы собрали топ 6 фото Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo Concept и сделали фотогалерею высокого качества из них. Это поможет вам оценить внешний вид. Кликните на интересующую вас фотографию, чтобы открыть в высоком разрешении. Нажмите на правую часть картинки, чтобы переключить на следующую.
Mercedes-Benz Vision EQS show car Lasting beauty that moves: Mercedes-Benz Vision EQS
Our way to sustainable mobility
The highlights The VISION EQS in brief Mercedes-Benz Vision EQS: A trailblazer for the entire Mercedes-Benz EQ family. The study provides an outlook on a new dimension in sustainable luxury.
Moving people: Mercedes-Benz stands for mobility and progress. The Vision EQS show car points the way to the future of Mercedes-Benz. Because two things are timeless: the need for transport and the desire for the very special.
Arousing enthusiasm: The VISION EQS creates a connection between rationality and emotion. It presents the thrilling design of future EQ models from Mercedes-Benz. Its «one bow» proportion and dramatic fluidity are stylistic heralds of a new generation of electric Mercedes-Benz vehicles. Experiencing the future: For the first time, the generous spaciousness and new control concept of the Vision EQS show car provide a physical preview of the intuitive and digital interior and Advanced MBUX of future luxury saloons. A clear, flowing design idiom makes the individual parts of the entire dashboard blend into an integrated interior sculpture.
Technology taken further: In a sustainable future too, our customers will want a saloon that meets their wishes in terms of comfort, design and technology. The VISION EQS combines these in a concept for a fully-electric vehicle in the luxury class.
Mercedes-Benz Vision EQS show car Lasting beauty that moves.
Stuttgart/Frankfurt. The Vision EQS, a milestone on the way to the future of Mercedes-Benz. At the International Motor Show in Frankfurt (12 September to 22 September 2019), Mercedes-Benz will show the challenges of the future: sustainability is becoming a central component of the brand philosophy, and a major aspect of our corporate strategy. The show car already meets these aspirations today, and provides an outlook on future large, electric luxury saloons. At the same time it illustrates a vision of purpose-built electro-design. With the Vision EQS, Mercedes-Benz is making a clear statement for the continued future of high-quality vehicles and self-determined driving. Supreme craftsmanship, emotive design, luxurious materials and individual driving pleasure will continue to be desirable in the future. Because now and for the future, luxury above all stands for personal freedom as well.
Seamless, digital and electric – the design With its innovative, stretched «one bow» proportion, the VISION EQS takes the Progressive Luxury design philosophy of the EQ models by Mercedes-Benz into a new dimension. The flowing yet powerful sculptured effect of the exterior design gives the show car its majestic appearance – luxurious generosity and aerodynamic elegance in ideal harmony.
The prominent, continuous «lightbelt» structures the exterior in a new way. The resulting colour division at shoulder level creates the impression of a «black panel» glass landscape floating on the silver vehicle body – a seamlessly connected vehicle surface from the striking EQ front grille to the rear.
In an inovative way, the VISION EQS appears both sensuously elegant and dramatically charged with this design.
Technical gems – precision in detail Technologically futuristic features include the DIGITAL LIGHT headlamps, each with two holographic lens modules, integrated into the continuous 360-degree exterior lightbelt. These not only lend the vehicle the serene gaze so typical of a Mercedes, but also allow an almost unlimited number of light variations that provide an outlook on future light configurations by Mercedes-Benz. The brand logo also has new tasks: 229 illuminated, individual stars form the seamlessly integrated lightbelt at the rear, causing the brand’s trademark to shine out in a previously unknown way.
Interaction between the vehicle and its environment is not just limited to the lights in the VISION EQS. The digital front grille, which realises a light matrix consisting of 188 individual LEDs as a world first, provides a new level in precise signalling. Once the black panel comes to life, the seemingly free-floating stars and pixels create a fascinating, three-dimensional effect.
Atmospheric generosity in the interior In the interior the VISION EQS takes its inspiration from the world of luxury yachts. The clear, flowing design idiom creates a new level of serenity – and with it the vision of modern luxury interpreted into the future.
For the first time the entire dashboard blends with the body of the front trim section to form an interior sculpture. With its deep and open spatial architecture, the cockpit of the VISION EQS envelops the occupants like the deck of a boat. The fully integrated, embracing overall sculpture consisting of the combined dashboard, centre console and armrests floats above the generous interior and for the first time gives an outlook on the interiors of future luxury saloons by the brand.
The choice of materials for the interior of the show car also ensures a special ambience. Mercedes-Benz has systematically developed the use of sustainable materials further, and uses both traditional and technologically advanced materials. High-quality DINAMICA microfibre in crystal white is used alongside native figured maple trim. This is made from recycled PET bottles. Also used is artificial leather, with a finely structured surface similar to nappa leather. The material used for the roof liner comes from a special project: a high-quality textile was created by adding a quantity of recycled «ocean waste» plastic, putting the use of sustainable materials on a wholly new level.
Intuitive Interaction – Advanced MBUX The VISION EQS presents a large interior sculpture as a stage for the future: digital content can be experienced by immersion over the entire surface, creating an all-embracing atmosphere. The blending of materials and information illustrates a possible intuitive interaction in the future. The organically emerging displays and projection surfaces provide display space, as does the intelligent CONNECTED LIGHT that surrounds the occupants. Haptic highlights such as the air vents integrated into the trim element like inlays, the sophisticated speaker covers in rosé gold and the fragrance flask encased in a decorative holder like a jewel round off the trendsetting interior of the VISION EQS and show exquisite craftsmanship.
Into a fully-electric future with Mercedes-Benz EQ Performance With electric motors at the front and rear axles and the battery integrated into the vehicle floor, the VISION EQS represents a very well-balanced vehicle concept. The basis for dynamic high-level performance and safety comes courtesy of the electric all-wheel drive with axle-variable torque distribution and a battery installed deep in the vehicle floor between the axles. Thanks to more than 350 kW of output and immediately available torque of around 760 newton metres, the VISION EQS accelerates from 0-100 km/h in under 4.5 seconds.
And not only the performance is impressive, as the outstanding energy efficiency also sets standards. As a result, thanks to an intelligent operating strategy, the show car has a comfortable operating range of up to 700 km according to WLTP. Assuming a charging performance of 350 kW, the show car recharges the battery to 80% in considerably less than 20 minutes.
«With the Vision EQS technology platform, Mercedes-Benz is opting for a completely new, fully-variable battery-electric drive platform. This is in many respects scalable and usable on a cross-model basis: thanks to the modern modular system, the wheelbase and track, as well as all other system components, and especially the battery, are variable and therefore suitable for a wide range of different vehicle concepts. As well as from in-house development and production expertise, Mercedes-Benz benefits from a group and model series-wide modular strategy for alternative drive systems, and direct access to key components for e-mobility. For example, the highly-efficient lithium-ion battery comes from the Daimler subsidiary ACCUMOTIVE.
As is the case with modern series production models by Mercedes-Benz, the vehicle structure is based on an intelligent multi-material mix of steel, aluminium and carbon fibre, plus sustainable materials made from recyclates. This optimally meets the requirements with respect to lightweight design, strength, cost efficiency and sustainability.
The VISION EQS also makes a clear statement for the continuation of driver-controlled vehicles. To this end the show car shows the bandwidth of the platform with its clear focus on the driver. Mercedes-Benz will also be in a position to fulfil the desire for individual mobility and thrilling handling characteristics in the future. At the same time the Vision EQS show car supports the driver with highly-automated driving at Level 3, e.g. on longer motorway journeys. Thanks to the modular sensor systems, the level of autonomy can be extended up to fully-automated driving in the future.
Technical data: CO2 emissions 0 g/km Range (WLTP) up to 700 km. Output approx. 350 kW Acceleration (0-100 km/h) < 4.5 seconds Top speed > 200 km/h Peak torque approx. 760 Nm Battery capacity approx. 100 kWh Charging output (DC) 350 kWDrive system All-wheel drive (fully variable)
Mercedes me Charge for sustainability here and now Mercedes-Benz is aspiring to a CO2-neutral new car fleet in 20 years. This means a fundamental transformation of the company in less than three product cycles. The way towards sustainable mobility is therefore innovation – with a comprehensive approach. The aim is to arouse customer enthusiasm for climate-neutral mobility and emission-free driving.
In some regions, and depending on how it is generated, electric power is a very significant source of CO2 over the life cycle of an electric car. Accordingly Mercedes-Benz seeks to encourage customers to charge their cars with «green» energy. Solutions such as Mercedes me Charge make it possible for car drivers to conveniently charge their vehicles at many different public charging stations in Europe, wherever possible with energy from renewable sources.
With IONITY, a joint venture between BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company and the Volkswagen group with Audi and Porsche, Mercedes-Benz also offers its customers convenient access to an efficient rapid-charging infrastructure along major European traffic arteries. More than 100 of the 400 charging parks planned in Europe by 2020 are already in operation.
Our driving force The Vision EQS show car as a milestone in a new era for the automobile Everything is in constant change. It has always been so, as mobility requires technical progress. «First move the world» is therefore the deeper purpose of our work at Mercedes-Benz, and our motivation. It means pursuing more than the directly attainable. This pioneering spirit is part of the brand’s DNA. Which also makes it a cornerstone of the new, sustainable business strategy. The Vision EQS show car is an outlook on the future of Mercedes-Benz. Because two things are timeless: the need for mobility and the need for luxury. Plus an inner uncertainty about what will come next.
The VISION EQS is a first milestone on the way to a CO2-neutral mobility of the future. Mercedes-Benz has always stood for technical innovation, responsibility and fascination. And sustainability is now another integral component of the brand philosophy. The show car already meets these aspirations today, and gives an outlook on the future, large electric saloons by the brand. With the show car, Mercedes-Benz is making a clear statement for the continued future of high-quality vehicles and self-determined driving. Supreme craftsmanship, emotive design, luxurious materials and individual driving pleasure will continue to be desirable in the future. Because nowadays, luxury is also partly defined as personal freedom.
Design A statement. Sustainable. Intelligent. Luxurious. Mercedes-Benz. With its innovative, stretched «one bow» design, the VISION EQS takes the Progressive Luxury design philosophy of the EQ models by Mercedes-Benz into a new dimension. The «seamless» look of this dramatic and powerful sculpture is what gives the VISION EQS its majestic presence. Technical features such as the 24-inch multi-spoke wheels, which form a jewel-like counterpiece to the flowing body lines of the VISION EQS, emphasise the luxurious character of the Saloon. As do the rear lights, which are for the first time seamlessly integrated into the body. With 229 individual LED stars they show a completely new approach to applying the brand logo.
The significant contrast created by the continuous 360° exterior lightbelt joining the black-panel LED matrix grille and the headlamps with the rear light clusters defines a new form of exterior structure with its technical precision. The resulting colour division in the shoulder area not only creates a characteristically contrasting exterior. The impression of a glass dome floating on the vehicle body also visually stretches this ultra-modern saloon. At the same time the contrast underlines the aesthetic dynamism of the show car as a whole.
The light of the future: DIGITAL LIGHT holographic lens headlamps However, the design goes another step further. Thanks to seamless integration of the lights, the VISION EQS becomes a communicative vehicle, a «cooperative car». The 360-degree exterior lightbelt, the digital LED matrix grille and the DIGITAL LIGHT headlamps allow interaction between the vehicle and its surroundings.
The black-panel grille, which has been realised with several levels as a world first, provides a new level of precise signalling. Its light matrix consists of 188 circuit boards, each of which carries 5 individually actuated LEDs and a single star. With this total of 940 individual LEDs in a three-dimensional space, the light signals with which the vehicle communicates with its surroundings create a fascinating impression of depth. The lightbelt traversing the grille also indicates membership of the EQ product family.
Another highlight of the VISION EQS are the new DIGITAL LIGHT headlamps, each with four holographic lens modules. Once the black panel comes to life, the seemingly free-floating stars and pixels create a holographic effect of floating light modules.
In the process these so-called holographic lens modules rotate at well over 2000 rpm. This high rotational speed suggests a static image to the human eye, and with specific actuation it even allows individual holographic images to be generated. The main module and circuit boards become practically invisible thanks to the high rpm, causing the 500 LEDs per headlamp to «float» in space. As each one of the less than one millimetre large high-performance LEDs is actuated individually, and can rotate at three different levels, the «floating» 3D impression is additionally reinforced. DIGITAL LIGHT technology creates an almost unlimited number of display possibilities, providing an outlook on the future use of lighting by Mercedes-Benz. It also shows that the light of the future will no longer just be a key safety feature, but also a key element in man-machine communication, aesthetics and design.
Flowing forms: the interior as a sculpture An integrated interior emerging from the form and organically enveloping the occupants is the new interpretation of the Mercedes-Benz wrap-around effect.
The interior design takes its inspiration from the world of luxury yachts. The clear and generous design idiom creates a new level of serenity. For the first time the entire dashboard blends with the body of the front trim section to form an interior sculpture. With its deep and open spatial architecture, the cockpit of the VISION EQS envelops the occupants like the deck of a boat. The fully integrated, embracing overall sculpture consisting of the combined dashboard, centre console and armrests floats above the generous interior like a gentle, expansive landscape, and for the first time gives an outlook on the interiors of future luxury saloons by the brand.
To emphasise this new spatial impression even more, the IAA show car is presented in a highly artistic manner so that the contours and lines in the interior are even more obvious to the eye.
Haptic vision: an outlook on the materials of the future The innovative choice of materials for the interior of the VISION EQS is also intended to create a special ambience. Mercedes-Benz has systematically opted for sustainability, using both traditional and technologically pioneering materials. Crystal-white DINAMICA microfibre on the seats contrasts with rosé-gold coloured highlights at the seam ends of the contrasting diamond pattern. The floor area and door centre panels are in bright white. A dynamic, embossed diamond pattern presents the sustainably produced microfibre particularly impressively. Artificial leather is used at the side sills to create a harmonious counterpoint. Its finely structured surface is very similar to that of nappa leather, and has contrasting topstitching around the borders like that on familiar Exclusive leather features.
The innovative textile in the roof liner is a special project: it contains a proportion of «ocean waste» plastic, and for the first time brings recycled plastics into use in visible, high-quality areas. Sustainability is also the watchword for the wood trim in the VISION EQS. Home-grown figured maple from ecologically managed German forests not only ensures short transport distances and a correspondingly small CO2 footprint, but also helps to conserve exotic tropical woods.
Advanced MBUX for intuitive Interaction. The VISION EQS also makes new digital departures. The IAA show car therefore shows the expansive interior sculpture as a presentation piece for the future: digital content can be immersively experienced over the entire area, allowing information and content to be accessed by touch to create an all-embracing atmosphere. The blending of materials and information illustrates a possible intuitive interaction in the future.
The central display organically emerging from the centre console provides a specific outlook on new ergonomic concepts. Vehicle functions can now be operated by touch-control on the generous display surface. Maximum comfort on every seat: the side displays on the driver and front passenger seats allow individualisation of the driving experience by entering the Mercedes me ID – in future also for the front passenger. It is not only the displays that create a man-machine interface, but also the intelligent Connected Light, which runs around the entire interior like the 360° lightbelt on the exterior and is able to communicate by positioning information in space. On the one hand this ambient light band creates special lighting moods inside the vehicle, but it can also communicate information to the passengers.
Haptic highlights like the air vents integrated into the trim element like inlays, the sophisticated speaker covers in rosé gold and the fragrance flask encased in a decorative holder like a jewel round off the trendsetting interior of the VISION EQS and show exquisite craftsmanship and the unrivalled quality claim of the Mercedes-Benz brand.
Technology With its battery-electric platform, Mercedes-Benz is clearly committing itself towards emission-free mobility.
A combined output of over 350 kW gives the VISION EQS the performance of a super-sports car. With a compact high-performance power unit at each axle, the show car sets a new standard in EQ performance. Thanks to intelligent and fully variable torque distribution, the immediately available power from the two motors is not only managed for best possible handling, but above all for outstanding efficiency. As a result, thanks to an intelligent operating strategy, the show car accelerates from 0-100 km/h in under 4.5 seconds and has a comfortable operating range of up to 700 km according to WLTP. Above all, the latest-generation electric motors with highly-integrated power electronics and transmission ratios are a quantum leap in efficiency. At a charging output of 350 kW, the VISION EQS recharges the battery to 80% in significantly less than 20 minutes. Accordingly the EQ concept not only impresses with its dynamism, but also sets new efficiency standards.
The VISION EQS also makes a clear statement for the continuation of driver-controlled vehicles. In the case of the show car this means a clear focus on the driver. This means that Mercedes-Benz will also be in a position to fulfil the desire for individual mobility and thrilling handling characteristics in the future. At the same time the VISION EQS show car supports the driver with highly-automated driving at Level 3, e.g. on longer motorway journeys. Thanks to the modular sensor systems, the level of autonomy can be extended up to fully-automated driving in the future.
With the Vision EQS technology platform, Mercedes-Benz is opting for a completely new, fully-variable electric drive platform. This is in many respects scalable and usable on a cross-model basis: thanks to the modern modular system, the wheelbase and track, as well as all other system components, and especially the battery, are variable and therefore suitable for a wide range of different vehicle concepts. As is the case with modern series production models by Mercedes-Benz, the vehicle structure is based on an intelligent multi-material mix of steel, aluminium and carbon fibre, plus sustainable materials made from recyclates. This optimally meets the requirements with respect to lightweight design, strength, cost efficiency and sustainability.
As well as from in-house development and production expertise, Mercedes-Benz benefits from a group and model series-wide modular strategy for alternative drive systems, and direct access to key components for e-mobility. For example, the highly-efficient lithium-ion battery comes from the Daimler subsidiary ACCUMOTIVE.
Next-generation EQ models with battery cells from CO2-neutral production In implementing its long-term goal of climate neutrality, Mercedes-Benz Cars is taking action in its supply chain as well as systematically electrifying the product range: for the next vehicle generation of the product and technology brand EQ, some of the battery cells are already to be wholly produced using power from renewable sources. In purchasing battery cells from CO2-neutral production, Mercedes-Benz Cars is making a major contribution on the way to a CO2-neutral new car fleet in twenty years.
In this way Mercedes-Benz Cars is taking the next step towards «Ambition 2039» climate-neutral mobility, and intensively driving implementation forward with its suppliers and partners. The supplier network accounts for a significant proportion of value creation, and is therefore of great importance for the decarbonisation targets. To this end, in the interests of a comprehensive view along the entire value creation chain, Mercedes-Benz has entered into a sustainability partnership with a major battery cell supplier.
As a first result of the sustainability partnership, by purchasing CO2-neutrally produced battery cells, Mercedes-Benz Cars will reduce the overall CO2 footprint of all the batteries in future vehicle models by considerably more than 30%. The partnership includes power generated from renewable energy sources plus recycling and respect for human rights in the supply chain.
AMBITION2039 Our way to sustainable mobility Mercedes-Benz is aspiring to a CO2-neutral new car fleet in 20 years. This means a fundamental transformation of the company in less than three product cycles. This is not a long period of time when one considers that fossil fuels have dominated the industry ever since Carl Benz and Gottlieb Daimler invented the automobile over 130 years ago. But as a company founded by engineers, Mercedes-Benz believes that technology can help to create a better future. At present nobody can say with certainty what drive mix will best meet the needs of customers in 20 years’ time. This is why Mercedes-Benz is encouraging politicians to prepare the way for technological neutrality: setting goals, but not the way in which they are achieved. At present the focus is on battery-electric mobility. At the same time it remains important to work on other solutions such as the fuel cell or synthetic fuels, so-called «E-fuels».
Factory 56 as a role model for CO2-neutrality The way to sustainable mobility is therefore innovation – as a comprehensive approach along the entire value creation chain. The new Factory 56 at Mercedes-Benz shows the direction: this new plant on the Sindelfingen site uses renewable energies and was designed to be CO2-neutral from the start. All the European plants will follow this principle by 2022. The new plant in Jawor, Poland is a good example of how sustainability and cost efficiency can be reconciled. Wind power ensures that production here is not only greener, but also more cost-effective than would be possible with conventional electric power. The EQC in the Bremen plant and the batteries in Kamenz, Saxony are also produced using power from renewable sources. A comprehensive view of CO2 savings must also take the recycling of raw materials into consideration. Mercedes vehicles have a potential recycling rate of 85 percent. Mercedes-Benz is therefore moving from a value creation chain to a value creation circuit.
Awakening enthusiasm for climate-neutral mobility and making emission-free driving possible. In some regions, and depending on how it is generated, electric power is a very significant source of CO2 over the life cycle of an electric car. Mercedes-Benz wants to inspire its customers to charge their green vehicles with green power. For example, solutions such as Mercedes me Charge make it possible for car drivers to conveniently charge their vehicles at many different public charging stations in Europe, wherever possible with energy from renewable sources. However, the transformation to the sustainable mobility of the future will only be successful if the car industry, energy suppliers and politics work hand in hand. This requires massive investments and specific measures, also beyond the automobile sector itself. Climate-neutral energy and a comprehensive infrastructure are indispensable for this paradigm change. Mercedes-Benz is open to discussions about the effective pricing of CO2 and incentives for low-carbon or carbon-free technologies — if possible at global level. For us as a company, the Paris Climate Accord is more than a commitment — it is a conviction. And Mercedes-Benz has set itself a clear course to contribute to climate protection.
IONITY and Mercedes me Charge offer infrastructure and charging solutions for sustainability here and now Mercedes-Benz is aspiring to a CO2-neutral new car fleet in 20 years. This means a fundamental transformation of the company in less than three product cycles. The way towards sustainable mobility is therefore innovation – with a comprehensive approach. The aim is to arouse customer enthusiasm for climate-neutral mobility and emission-free driving. In some regions, and depending on how it is generated, electric power is a very significant source of CO2 over the life cycle of an electric car. One thing is clear for Mercedes-Benz: the mobility transformation and the energy transformation must go hand in hand. Accordingly Mercedes-Benz seeks to encourage customers to charge their cars with «green» energy. Solutions such as Mercedes me Charge make it possible for car drivers to conveniently charge their vehicles at many different public charging stations in Europe, wherever possible with energy from renewable sources.
With IONITY, a joint venture between BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company and the Volkswagen group with Audi and Porsche, Mercedes-Benz also offers its customers convenient access to an efficient rapid-charging infrastructure along major European traffic arteries. More than 100 of the 400 charging parks planned in Europe by 2020 are already in operation, and customers are already able to charge their vehicles almost completely with green energy. Because this too is modern luxury: our customers are able to rely on Mercedes-Benz offering them a well-conceived overall concept for all aspects of their vehicle.
Our task today is individual mobility without emissions. Once again, this requires technology and determination. To underline the seriousness, Mercedes-Benz links part of the Board of Management remuneration to achievement of the sustainability goals, including the CO2 footprint. Every employee must leave his or her comfort zone to achieve progress in new ways. This transformation is the task of the present generation. Mercedes-Benz has the right team to master it successfully. This strategy will help us to reassert our leading position in the car industry.